De la idee la balansoar
BabyBjörn a luat nastere dupa o calatorie in SUA, unde Björn Jakobson a vazut ceva complet nou la care s-a gandit mult timp, un balansoar pentru copii. Intors acasa, in Suedia, acesta a decis sa puna aceasta idee practica impreuna cu Elsa, cumnata lui.
Brandul s-a concentrat inca de la inceput asupra familiei si asupra produselor esentiale pentru parinti, ce incurajeaza apropierea de cei mici. Toate produsele au fost gandite si create discutand si invatand de la parinti si experti, pentru a avea grija de generatiile viitoare.
Evolutia brandului
In anii 60 variantele pentru a-i pune pe cei mici undeva erau mult mai limitate, fie pe podea, fie in carucior. Björn a contactat pediatri si alti specialisti in legatura cu ideea sa, iar dupa raspunsul lor entuziast s-a nascut conceptul de balansoar pentru copii.
In 1962, acesta a intalnit-o pe Lillemor, designer textil, la un bal, unde cei doi s-au indragostit indubitabil, iar cateva luni mai tarziu s-au casatorit. Tanarul cuplu a devenit rapid o familie de patru persoane. Copiii lor, Joakim si Siri, au devenit membrii importanti pentru brandul BabyBjörn, produsele fiind concepute pentru nevoile lor.
Cei doi parinti au inteles rapid ca pentru a ajunge la cat mai multe mamici tinere si pentru a genera interes pentru produsele lor au nevoie de o identitate vizuala, astfel BabyBjörn a dezvoltat prima lor varianta de logo ce e avut un real succes.
Primul model de balansoar avea un design simplist, ce s-a dovedit a fi unul foarte practic si de succes, pastrandu-se de-a lungul timpului. Un cadru metalic peste care venea o husa rezistenta si confortabila pentru cei mici. S-au cautat diferite tipuri de modele de materiale care sa se potriveasca fiecarei case cu bebelusi.
In 1962, Björn a aparut intr-o reclama schimband scutece in camasa alba si cravata! Un tata care schimba scutece era o priveliste extrem de neobisnuita pentru acea vreme. Dar pentru el si Lillemor, importanta rolului tatalui in viata unui bebelus a fost intotdeauna importanta. Astfel au dezvoltat si marketingul produselor brandui pe aceasta latura.
1973 a fost anul in care au lansat si primul marsupiu. Inspiratia le-a venit din partea comunitatii medicale, care promova in mod activ apropierea fata de bebelusi. Produsul s-a numit Close to Heart (Aproape de inima), iar Björn a descris propria experienta de a o purta pe fiica lui, Josefin, ca fiind ”ca si cum as merge pe nori”.
Anii '80 au reprezentat o explozie de culori si modele, aducand balansoarele si marsupiile intr-o popularitate remarcabila. Urmand ca in anii 90 sa adopte un stil mai minimalist si sa aduca negrul pin prim plan.
Anii 2000 au venit cu o explozie de posibilitati, ducand produsele Babybjorn in zona fashion si a decorurilor stilate. Evolutia balansoarelor si a materialelor folosite pentru acestea nu a stagnat nicio zi astfel aducand pana in prezent produse versatile, cu huse schimbabile si cu printuri alese cu designeri din industria modei.
A doua generatie
Pe tot parcursul calatoriei lor, cei doi au dezvoltat numeroase produse, ce s-au pliat perfect pe nevoile tinerilor parinti, astfel brandul devenind de-o importanta considerabila in Europa.
Acum la conducere se afla copiii lui Björn Jakobson si a Lillemorei. Acestia au considerat brandul ca pe un al cincilea frate, avand valorile si viziunea profund inradacinate de cand sunt mici, au putut astfel sa duca mai departe ceea ce reprezinta in mod real BabyBjörn.